2 Februari 2010

PERTANDINGAN LAGU-LAGU DAKWAH KONTEMPORARI SEMPENA PROGRAM EKSPO MAULIDUL RASUL 1431H / 2010M PERINGKAT NEGERI MELAKA




MELAKA - 1 FEBRUARI 2010 : Kerajaan Negeri Melaka melalui Bahagian Pembangunan Rumahku Syurgaku Jabatan Ketua Menteri Melaka (RKSK JKMM) akan mengadakan "Pertandingan Lagu-Lagu Dakwah" sempena Program Ekspo Maulidul Rasul 1431H / 2010M Peringkat Negeri Melaka yang akan diadakan pada 28 Februari 2010 bertempat di Pentas Utama, Dataran Masjid Al-Azim, Negeri Melaka. Pertandingan ini akan diselia oleh RKSK JKMM dan akan dikendalikan sepenuhnya oleh Jazim Motivation Group ( JMG ). Apa yang menarik, pertandingan ini akan diadakan secara dua peringkat iaitu peringkat saringan dan peringkat akhir. Hanya 8 finalis akan berentap di dalam peringkat akhir yang mana ia juga merupakan malam "Konsert Tautan Cinta" yang akan menampilkan artis nasyid AMAR dengan persembahan nasyid dan silap mata serta Kumpulan Nasyid IRFAN dari Kelab Sahabat Jazim.

Penyertaan terbuka kepada mereka yang berumur antara 15 hingga 35 tahun sahaja
Ia juga terbuka kepada peserta lelaki dan perempuan yang berminat

Setiap peserta diberi kebebasan untuk tampil secara solo atau berduet atau berkumpulan yang tidak melebihi 5 orang setiap kumpulan. Hanya satu lagu sahaja yang perlu dipersembahkan dan hanya lagu yang telah disenaraikan oleh pihak penganjur sahaja perlu dipilih untuk dipertandingkan ( Sila lihat senarai lagu di bawah ). Minus One disediakan oleh pihak penganjur tetapi setiap peserta juga dibenarkan membawa alat muzik tambahan bagi mencantikkan lagi persembahan serta dibenarkan membuat persembahan secara acapella ( jika perlu ). Masa yang diperuntukkan hanya 7 minit bagi setiap persembahan. Setiap peserta hanya dibenarkan mengambil satu bahagian sahaja dan semua peserta dikehendaki menghadiri ujibakat ( peringkat saringan ) yang akan diadakan pada 20 Februari 2010 di Auditorium Masjid Al-Azim bermula jam 8.30 pagi. Hanya 8 finalis dipilih untuk beraksi di pentas akhir iaitu pada malam "Konsert Tautan Cinta" iaitu pada 28 Februari 2010 bertempat di tapak Ekspo Maulidul Rasul bermula jam 8.30 malam dan akan diadili oleh Juri Profesional yang telah dilantik. Berikut hadiah kemenangan yang telah disediakan untuk para pemenang :

JOHAN : RM 500.00 + PLUG + SIJIL PENYERTAAN
NAIB JOHAN : RM 400.00 + PLUG + SIJIL PENYERTAAN
KETIGA : RM 300.00 + PLUG + SIJIL PENYERTAAN
SAGUHATI : PLUG + SIJIL PENYERTAAN


Kepada sesiapa yang berminat, boleh dapatkan borang penyertaan di Pejabat Jazim Motivation Group Melaka beralamat : No.24, Tingkat 1, Jalan DM2, Taman Desa Molek, Ayer Molek, 75460 Melaka. Borang penyertaan juga boleh diperolehi di Pejabat RKSK JKMM di Aras 2, Blok Bentara, Seri Negeri, Melaka. Semua borang hendaklah dihantar atau difakskan bersama salinan kad pengenalan dan 2 keping gambar berukuran pasport ke Pejabat Jazim Motivation Group Melaka selewat-lewatnya 15 Februari 2010. Penyertaan adalah PERCUMA !!!!!! Apa lagi, bagi mereka yang rasa ada suara ada bakat, jom sertai Pertandingan Lagu-Lagu Dakwah Peringkat Negeri Melaka sempena Sambutan Maulidul Rasul 1431H. Berikut adalah senarai lagu yang telah disenarai pendekkan oleh pihak penganjur :

CINTA PERTAMA : FAR EAST
KERANA CINTA : INTEAM & MESTICA
KU HARAP CINTA : NOWSEEHEART
KESAKSIAN : BROTHERS
PADAMU SELAMANYA : SAUJANA
AKU TANPA CINTAMU : MIRWANA & JAY JAY
AL-JANNAH : MAWI
IQRA : RAIHAN & RAMLI SARIP
MENTARI DI UFUK TIMUR : VERSI RABBANI & AMY SEARCH
SEROJA : VERSI JAMAL ABDILLAH
BUKAN KERNA NAMA : RAMLI SARIP & HATTAN
DARI TUHAN : VERSI WINGS
HUKUM KARMA : WINGS
SERUAN : LEFTHANDED
AL-HAMDULILLAH : TOO-PHAT & YASSIN
MANUSIA ALPA : AKBAR


Sila Pilih Salah Satu Lagu Di Atas & Hanya Satu Lagu Dipertandingkan

 Tarikh Pendaftaran : 1 Februari 2010 - 15 Februari 2010
Peringkat Saringan : 20 Februari 2010
Peringkat Akhir : 28 Februari 2010

Hanya 8 Finalis Akan Beraksi Di Pentas Akhir
Hanya Lagu Yang Disenaraikan Di Atas Dipertandingkan
Sebarang Masalah & Kemusykilan Sila Hubungi

 
Ustaz Mohd Fadly Bin Samin : 017-3003884 / 016-6091239
Fakskan Borang Penyertaan Anda Bersama Salinan IC Di : 06-2695117
2 Gambar Berukuran Pasport Boleh Diserahkan Pada Peringkat Saringan Nanti

JANGAN LEPASKAN PELUANG KEEMASAN INI

Tiada ulasan: