6 September 2009

MAJLIS IFTAR JAMAIE ( BERBUKA PUASA ) DAN MAJLIS DI AMBANG SYAWAL JAZIM 2009

Salam Buat Sahabat Sekalian

Alhamdulillah...sedar x sedar kita dah pun berada di separuh perjalanan sebagai seorang kembara Ramadhan. Terfikir juga adakah selama dua minggu kita jalani ibadah puasa ini telah meningkatkan keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah??? Mudah-mudahan baki perjalanan kita ini dapat kita lipat gandakan lagi amalan kita agar diri kita tergolong dikalangan orang-orang yang beriman dan bertakwa. InsyaAllah....

Majlis Iftar Jamaie & Majlis Di Ambang Syawal JAZIM 2009

Seperti tahun-tahun yang lalu, Pihak Jazim ada menganjurkan majlis berbuka beramai-ramai (iftar jamaie) dan majlis di ambang aidilfitri peringkat Jazim untuk kakitangan Jazim, guru-guru di Pusat Akademik Jazim, barisan Fasilitator Jazim Group, Ahli Kelab Sahabat Jazim, Bekas-Bekas Ahli Jazim yang lama (dari generasi pertama), dan agensi-agensi yang pernah bekerjasama dengan pihak Jazim. Kalau pada tahun yang lalu, majlis seperti ini telah diadakan di Strait Maredian Hotel dengan jumlah kehadiran mencecah 40 orang. Tapi tahun ini pihak pengurusan Jazim mengharapkan angka itu dapat dipecahkan menjadi sekurang-kurangnya 50 - 60 orang atau penyertaan. InsyaAllah..
Pada tahun ini, pengendalian projek ini telah diamanahkan kepada Sahabat Azri (ayie) selaku Pengarah Projek. Beliau sedang berusaha dengan gigih dibantu dengan kakitangan Jazim yang lain untuk memastikan penyertaan majlis kali ini mencecah sasaran dan majlis pada tahun ini lebih baik daripada tahun-tahun yang lepas. Mengikut perancangan asal, majlis ini sepatutnya telah diadakan pada 5 September yang lalu tetapi disebabkan ramai dikalangan ahli yang tidak dapat balik ke Melaka maka ia telah ditunda ke satu tarikh lain.

Berikut Butiran Lanjut Majlis Iftar Pada Tahun 2009 Ini

Tarikh : 18 September 2009 ( Jumaat )
Tempat : Restoran Terapung Tomyam Klasik Melaka
Masa : 5.00 Petang - 8.30 Malam.
Tema Pakaian : Suasana Aidilfitri ( Hari Raya ).
Bayaran : RM 30 (Dewasa) / RM 15 (Kanak-Kanak).

Sahabat-Sahabat Sekalian

Doa dan harapan agar kalian semua dapat sertai program kali ini.Banyak acara menarik telah diatur termasuk acara cabutan bertuah kepada mereka yang hadir dan penyampaian anugerah kepada mereka yang terpilih mengikut kategori. Mana tahu anda salah seorang penerima hadiah cabutan bertuah mahupun penerima anugerah tahunan Jazim.

Program ini sebenarnya secara x langsung dapat mengeratkan lagi tali sillaturrahim antara kita terutama di dalam keluarga besar Jazim ini. Mungkin ada diantara kita x pernah kenal siapa insan yang mula-mula berjuang dan membangunkan Jazim ini. Inilah peluang sahabat sekalian dapat bersama dengan mereka berkongsi cerita, pengalaman, pahit maung dan rentetan kejayaan yang telah dikecapi sehingga kini. Harapan kami di pihak pengurusan, marilah bersama-sama kita turun dan hadir ke majlis ini. Program tahunan ini jarang-jarang dapat kita laksanakan tambahan pula untuk mengumpulkan semua ahli keluarga Jazim. Ukhwah dan jalinan yang kita bina ini x sama dengan nilaian yang kita bayar RM30. Bayaran itu hanya pra syarat kita untuk kita membina jaringan keluarga ini agar ia berkembang dan terus maju.

Ajak sahabat-sahabat kita yang lain (berminat)

Sahabat-sahabat juga boleh mengajak rakan-rakan atau sahabat handai lain ke dalam majlis ini walaupun mereka bukan dikalangan ahli keluarga Jazim. Ini kerana mungkin dengan kehadiran mereka ke dalam majlis ini membuka pintu hati mereka untuk bersama-sama menjadi ahli keluarga besar Jazim. Sama-samalah kita sampaikan kepada sahabat lain tentang majlis ini agar semua dikalangan kita sedia maklum berkenaan dengan majlis iftar ini.

Sila Sahkan Kehadiran Anda Sebelum 13 September 2009

Minta kerjasama sahabat semua agar memaklumkan kehadiran sahabat dalam majlis ini.
Pihak pengurusan telah menetapkan tarikh akhir bagi sahabat mengesahkan kehadiran pada 13 September 2009. Ini bertujuan memudahkan pihak pengurusan membuat tempahan dan penyediaan hadiah dan cenderahati. Para sahabat boleh mengesahkan kehadiran melalui sms atau telefon dengan menghubungi :

En.Azri (Pengarah Projek) - 012-7595859

En.Fadly (Pengarah Urusan) - 016-6091239

Pejabat Jazim - 06-2695116 / 06-2695117

Sahabat boleh menjelaskan bayaran samaada di Pejabat Jazim atau melalui Pengarah Projek atau Pengarah Urusan Jazim sebelum atau selewat-lewatnya 18 september 2009.
Akhir kata, mohon kerjasama sahabat-sahabat sekalian, marilah bersama-sama kita menyertai majlis iftar jamaie yang julung-julung kali diadakan. Ajakla sahabat luar yang lain bagi menambahkan lagi anggota ahli keluarga besar Jazim. Kalau dapat setiap seorang dapat bawa seorang ahli baru. InsyaAllah, Jazim akan menjadi sebuah keluarga besar yang boleh menyumbang sesuatu kepada masyarakat. Sebarang masalah dan kemusykilan sila hubungi Pengarah Projek ini bagi tujuan maklumat lanjut. Kita jumpa di Majlis Iftar. INSYAALLAH...

Sekian Dulu. Selamat Beramal Di Bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Tiada ulasan: