1 Januari 2010

CERAMAH MAAL HIJRAH 1431H BERSAMA USTAZ MOHD FADLY BIN SAMIN DI IPK BUKIT BERUANG NEGERI MELAKA


BUKIT BERUANG - 16 DISEMBER 2009 : Ibu Pejabat Polis Kontijen Melaka (IPK) Bukit Beruang dengan kerjasama Bahagian Pembangunan Rumahku Syurgaku (RKSK) Jabatan Ketua Menteri Melaka telah mengadakan Ceramah Maal Hijrah sempena Sambutan Maal Hijrah (1431H) Peringkat IPK Bukit Beruang Negeri Melaka dengan kerjasama Badan Kerohanian Dan Kaunseling (BAKA) dan telah diadakan di Auditorium pada 16 Disember 2009 bermula jam 10.30 pagi.


Ustaz Fadly Duduk Di Atas Pentas Bersama Pengerusi BAKA IPK Negeri Melaka

Pihak penganjur telah menjemput Perunding Motivasi JMG iaitu Ustaz Mohd Fadly Bin Samin untuk menyampaikan ceramah dengan tajuknya "Tahun Baru Sambutannya Menurut Perspektif Islam". Tepat jam 10.15 Pagi, Ustaz Fadly diiringi Pegawai dari RKSK sampai ke lokasi program dan telah disambut oleh beberapa pegawai polis di sana. Dalam ceramahnya selama satu jam, Ustaz Fadly telah menerangkan berkaitan peristiwa Hijrah Rasulullah, hikmah dan pengajarannya serta mendedahkan fenomena masyarakat kini yang menyambut tahun baru dipenuhi dengan acara yang melalaikan dan berunsurkan maksiat. Ustaz Fadly juga ada menyarankan kepada peserta yang hadir terdiri daripada semua Pegawai Polis lapisan pangkat dan kakitangan dari 7 jabatan agar memperbanyakkan berdoa, bermuhasabah dan menambah amalan kerana tahun baru ini sebenarnya mendekatkan kita dengan tarikh kematian yang kita sendiri tidak tahu.

Ustaz Fadly Samin Memulakan Ceramahnya Bersempena Sambutan Maal Hijrah


Antara Pegawai Polis Dan Anggota Beruniform Lelaki Yang Hadir

Antara Kakitangan Dan Pegawai Polis Wanita Di IPK Bukit Beruang Yang Hadir

Dihujung majlis, adalah acara penyampaian cenderahati kepada Ustaz Fadly dan telah disampaikan oleh Pengerusi BAKA iaitu Ustaz Nizam bagi mewakili Ketua Polis Melaka yang tidak dapat hadir kerana ada tugasan yang perlu diselesaikan. Pihak Jazim dengan ini mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak penganjur. Semoga dengan setiap apa yang dilakukan akan diberkati dan diredhoi Allah. InsyaAllah. Di sini saya bagi mewakili Pihak JMG mengucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah Yang Ke 1431H. Semoga tahun baru ini akan memberi sinar kejayaan dan kebahagiaan yang lebih bermakna dalam hidup kita semua.



"SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU HIJRAH YANG KE 1431 DARI WARGA JAZIM"


Tiada ulasan: