2 Januari 2010

TAHNIAH JAZIM !!! 20 ORANG PELAJAR PTJM CEMERLANG PMR 2009 !!!

AYER MOLEK - 24 DISEMBER 2009 : Selepas Pusat Tuisyen Jazim (PTJM) berjaya melahirkan 28 orang pelajar cemerlang UPSR 2009 baru-baru ini, warga Jazim khususnya Tenaga Pengajar PTJM sekali lagi mendapat berita gembira apabila 20 orang pelajar daripada 35 orang calonnya berjaya mendapat keputusan yang cemerlang setelah keputusan PMR 2009 diumumkan hari ini. Apa yang menarik statistik pelajar Jazim yang berjaya mendapat 9A & 8A juga meningkat. Satu keputusan di luar jangkaan kerana melihat kepada pencapaian akademik pelajarnya tahun ini adalah dikalangan kelompok pelajar sederhana tetapi para pelajar dan guru-guru di Jazim terus berusaha dengan lebih gigih bagi memastikan keputusan PMR 2009 lebih baik daripada 2008. Hasilnya satu kejayaan di luar jangka berhak diraikan bersama.


Mengimbas Kembali Kegigihan Sebahagian Para Pelajar PMR Jazim Di Pusat Tuisyen Jazim
Jika melihat kepada keputusan PMR 2008, PTJ hanya berjaya melahirkan 2 orang pelajar yang mendapat keputusan 8A, 2 orang mendapat 7A, 3 orang mendapat 6A, 4 orang mendapat 5A dan 3 orang mendapat 4A. Berbanding keputusan PMR pada tahun 2009 ini. Kali ini PTJ berjaya menghasilkan 5 orang pelajar yang berjaya mendapat keputusan 9A, 4 orang pelajar yang berjaya mendapat 8A, 5 orang pelajar berjaya mendapat 7A, 3 orang pelajar berjaya mendapat 6A dan 3 orang berjaya mendapat keputusan 5A. Apa yang menarik salah seorang pelajar yang belajar di Pusat Tuisyen Jazim dipilih sebagai salah seorang penerima Anugerah Pelajar Cemerlang PMR Negeri Melaka. Beliau yang dimaksudkan adalah Adik Syarifudin. Beliau merupakan seorang pelajar yang rajin walaupun beliau mempunyai kekurangan iaitu rabun tahap kritikal. Beliau terpaksa menggunakan kanta khas untuk belajar dan menjawab soalan peperiksaan. Kekurangan itu tidak mematahkan semangat adik syarifudin ini malah beliau gigih dan akhirnya beliau berjaya mendapat 7A dalam PMR. Tahniah dan Syabas !!!


Pengetua PTJ (Ust Fadly) Mampu Mengukirkan Senyuman Setelah Anak Didiknya Berjaya
Menurut kata Pengetua PTJ iaitu Ustaz Fadly : "Saya mengucapkan syukur kerana keputusan PMR pada tahun ini jauh lebih baik daripada tahun 2008. Tahun lepas pelajar PTJ tidak ada yang mendapat 9A tetapi tahun ini kita berjaya menghasilkan 5 orang yang berjaya dapat 9A malah kita juga berjaya menambah bilangan pelajar yang mendapat keputusan PMR 7A dan 8A. Ini satu bukti yang jelas bahawa para pelajar yang berusaha gigih, rajin ditambah dengan bantuan guru-guru Jazim yang sememangnya hebat dan pakar dalam setiap subjek yang diajar mampu menghasilkan keputusan yang cemerlang. Saya sebagai pengetua di PTJ ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada guru-guru yang terlibat kerana tanpa usaha yang gigih, kemungkinan besar kejayaan yang kita kecapi hari ini tidak mampu kita gapai. Buat adik- adik yang berjaya tahniah saya ucapkan. Nasihat saya pada anda, teruskan usaha dan kejarlah cita-cita anda bermula hari ini. Buat adik-adik yang kurang cemerlang, jangan bimbang. Gagal sekali tidak bermakna anda gagal buat selamanya. Mungkin ada hikmah disebaliknya. Kita kena renung di mana silap kita. Mungkin kita telah berusaha dengan bersungguh-sungguh tetapi dalam masa yang sama hubungan kita dengan Allah kita tak jaga. Maka perbaikilah segala kesilapan agar sinar kejayaan akan menerangi anda pada masa depan".


Pengetua PTJ (Ust Fadly) Bersama Sebahagian Anak Didik Jazim Di Pusat Tuisyen Jazim

Pusat Tuisyen Jazim sekali lagi ingin mengucapkan syabas dan tahniah kepada pelajar yang berjaya. Sebenarnya kejayaan ini adalah milik anda !!! Anda patut dan berhak meraikannya. InsyaAllah, PTJ akan terus berusaha melahirkan lebih ramai pelajar yang berjaya pada masa akan datang. Buat guru-guru Jazim terima kasih sekali lagi. Kita doakan agar tahun 2010 ini adalah tahun yang lebih gemilang untuk Pusat Tuisyen Jazim dan juga Jazim Motivation Group. InsyaAllah...

SYABAS & TAHNIAH BUAT SEMUA WARGA JAZIM !!!

Tiada ulasan: