6 Oktober 2009

KELAB SAHABAT JMG ANJUR PROGRAM KONVOI RAYA JMG 2009.

Assalamualaikum Dan Salam Aidilfitri
26 September 2009 : Kelab Sahabat JMG telah menganjurkan satu program khas sempena Aidilfitri iaitu Program Konvoi Raya JMG. Program ini telah diadakan pada 26 September 2009 bersamaan 7 Syawal 1430 Hijrah. Konvoi yang diketuai oleh Saudara Lokman Hakim Ibrahim ini telah disertai seramai 16 orang Ahli Kelab Sahabat JMG dengan tujuan agar program ini dapat mengeratkan tali silaturrahim antara ahli kelab serta ahli keluarga yang lain. Ia secara tidak langsung memberi peluang kepada ahli kelab yang ikut serta hadir dan tahu di mana lokasi rumah-rumah Sahabat JMG dan berpeluang mengenali ahli keluarga mereka dengan lebih rapat lagi. Apa yang menarik, Perunding Motivasi JMG iaitu Ustaz Mohd Fadly Bin Samin dan Presiden Kelab Sahabat JMG Ustaz Mohd Hafiz yang sudi meluangkan masa dan ikut serta berkonvoi ke rumah Sahabat-Sahabat Jazim yang telah bersetuju agar rumah mereka dikunjungi. Lebih kurang 12 buah rumah bakal dikunjungi rombongan Konvoi JMG.

Program ini bermula pada jam 10 pagi dan semua ahli Sahabat JMG yang ingin turut serta dikehendaki berkumpul di rumah Ustaz Fadly dahulu yang juga rumah pertama dikunjungi. Terdapat 6 buah kereta yang bakal berkonvoi diketuai Saudara Lokman Hakim Ibrahim. Setiap rumah yang dikunjungi, ahli Sahabat JMG akan mengadakan tahlil ringkas dan bacaan doa yang diketuai oleh Presiden Kelab iaitu Ustaz Hafiz. Bab juadah makan tak usah cakap. Naik pecah perut dibuatnya. Setiap rumah menyediakan hidangan dan jamuan yang sungguh istimewa. Antaranya Mee Kari, Mee Goreng, Nasi Lemak, Lemang, Ketupat dan ada yang buat nasi putih makan dengan Tomyam dan Ikan Bakar. Pergh... kata orang Melaka.
Rumah pertama Ustaz Fadly then rumah Aishah, rumah Azri, rumah Azman, rumah Rawdha. Selepas rumah Rawdha, rombongan konvoi berehat dan menunaikan solat zohor di Surau Taman Desa Molek. Selepas itu terus ke rumah Ustaz Fakhrul. Then rumah Ustaz Hizudin, rumah Nurul Huda, rumah Aminah. Selepas rumah Aminah, rombongan konvoi berehat dan menunaikan solat Asar di Masjid Bukit Piatu. Selepas tu terus ke rumah Zulhelmi, rumah Hajar dan berakhir di rumah Faiz Zainalabidin. Kami berjemaah menunaikan solat Mahgrib di Masjid Krubong Melaka. Program ini tamat lebih kurang jam 10 Malam. Rata-rata semua yang menyertai konvoi ini gembira kerana dapat berjumpa sekali lagi dan ceria apabila program ini dapat dijalankan dengan lancar.
Berikut antara koleksi gambar sepanjang Program Konvoi Raya JMG 2009.


Ahli Kelab Sahabat Jazim Bersiap Sedia Untuk Memulakan Perjalanan Dalam Konvoi Raya JMG

Presiden Kelab Sahabat JMG (Ust Hafiz) Sedang Membacakan Doa Di Rumah Ustaz Fadly

Kenangan : Ahli Kelab Sahabat JMG Bergambar Di Depan Rumah Ustaz Fadly

Suasana Kemeriahan Di Rumah Cik Siti Aisyah Yasiudin

Ahli Kelab Sahabat Jazim Bergambar Di Rumah Cik Siti Aisyah Yasiudin

Suasana Kemeriahan Di Rumah Sahabat Jazim : Saudara Mohd Azri Md Yatim

Ahli Kelab Sahabat Jazim Bergambar Di Dalam Rumah Mohd Azri Md Yatim

Melepaskan Penat Dan Melepaskan Apa Yang Boleh Dilepaskan Di Rumah Saudara Azman

Bacaan Doa Diketuai Oleh Ustaz Hafiz Di Rumah Sahabat Jazim Cik Siti Awiyah Ahmad

Kenangan Bergambar Semua Sahabat Jazim Di Rumah Cik Siti Awiyyah Ahmad

Sebahagian Sahabat Jazim Sedang Menikmati Juadah Di Tumah Ustaz Fakhrul Islam

Suasana Kemeriahan Di Rumah Sahabat Ustaz Fakhrul Islam

Sebahagian Sahabat Jazim Wanita Bergambar Di Rumah Sahabat Cik Nurul Huda

Ustaz Hafiz Sedang Membacakan Doa Dan Diaminkan Oleh Sahabat Jazim Yang Lain

Semua Ahli Kelab Sahabat Jazim Bergambar Untuk Dijadikan Kenangan Di Rumah Cik Nurul Huda

Sekali Lagi Ustaz Hafiz Mengetuai Bacaan Doa Di Rumah Sahabat Cik Aminah Abdullah

Semua Ahli Kelab Sahabat Bergambar Di Rumah Sahabat Cik Aminah Abdullah
Terdapat beberapa gambar lagi yang belum dapat dimasukkan. InsyaAllah saya akan memasukkan gambar-gambar lain seperti gambar di rumah Rawdha, rumah Hajar, rumah Zulhelmi dan Rumah Faiz Zainalabidin. Apapun terima kasih kepada semua Sahabat JMG yang telah sudi menjadikan rumah mereka sebagai persinggahan rombongan konvoi JMG. Semoga pada tahun akan datang program seperti ini akan dapat diadakan lagi. Amin.


Tiada ulasan: