6 Oktober 2009

MAJLIS IFTAR JAMAIE JMG DI RESTORAN TOMYAM KLASIK MERIAH !!!

Assalamualaikum Dan Salam Aidilfitri

18 September 2009 : Jazim Motivation Group Melaka Dengan Kerjasama Kelab Sahabat Jazim Dan Pusat Akademik Jazim Telah Mengadakan Satu Program Tahunan Iaitu Majlis Iftar Jamaie (Berbuka Puasa) Dan Majlis Di Ambang Syawal. Program Ini Telah Diadakan Di Restoran Terapung Tomyam Klasik, Batu Berendam Melaka Dan Telah Dihadiri Seramai 50 Orang Ahli Kelab Sahabat Jazim. Majlis Pada Tahun Ini Lebih Istimewa Apabila Disertai Oleh Pegawai-Pegawai Dari Rumahku Syurgaku, Jabatan Ketua Menteri Melaka ( RKSK JKMM ).


Ustaz Fadly Menyampaikan Ucapan Perasmian. Majlis Ini Telah Diadakan Di Restoran Tomyam Klasik.

Apa yang menarik, semua tetamu yang hadir memakai pakaian yang cantik dan mewujudkan suasana Hari Raya. Penulis dapat tahu ada sahabat yang sanggup beli baju baru semata-mata untuk hadir ke majlis ini. Wah. semangat betul ahli kelab sahabat jazim ni. Sementara menunggu semua tetamu hadir, selingan lagu Ramadhan dan Hari Raya dipasang bagi menceriakan dan menghidupkan lagi suasana. Ia sesuai sangat dengan konsep majlis yang diadakan.

Majlis bermula tepat jam 6.oo petang setelah semua tetamu jemputan hadir dan berkumpul dalam dewan berhawa dingin yang ditempah khas oleh Pihak Pengurusan Jazim. Majlis telah di hoskan oleh gabungan dua generasi Ahli Kelab Sahabat Jazim iaitu saudara Jaamat - orang lama Jazim dan Siti Rawdha - kerani kewangan Jazim (Orang Baru). Aturcara majlis sebelum berbuka lebih kepada acara formal iaitu ucapan dan penyampaian cenderahati. Ucapan telah disampaikan oleh saudara Mohd Azri selaku pengarah program, Ustaz Seri Jeelani bagi wakil Pengarah RKSK JKMM dan ucapan perasmian oleh Ustaz Mohd Fadly Bin Samin selaku Moderator dalam Jazim Motivation Group Melaka.



Gandingan Pengerusi Majlis Selepas Berbuka : Zulhelmi & Rawdha - Berjaya Memeriahkan Suasana.


Saudara Mohd Azri Md Yatim (Pengarah Program) Sedang Memberikan Ucapan Alu-Aluan.


Ustaz Seri Jeelani ( Wakil Pengarah RKSK JKMM ) Sedang Memberikan Amanat & Ucapan Penghargaan.

Setelah selesai kesemua acara ucapan, tiba masanya acara penyampaian baju vest yang ditempah khas oleh Pihak RKSK JKMM kepada 10 Fasilitator yang dipilih untuk menerima baju vest RKSK JKMM ini. Majlis ini telah disempurnakan oleh wakil Pengarah iaitu Ustaz Seri Jeelani dan Encik Hafiz Bin Husin. Ini sebenarnya satu pengiktirafan pihak RKSK JKMM kepada Jazim Group hasil usahasama dalam menjayakan beberapa program motivasi di seluruh Negeri Melaka. Dalam ucapan Wakil Pengarah RKSK JKMM, Ustaz Seri Jeelani memberitahu Jazim Group Motivation merupakan konsultan yang terbaik dan menjadi pilihan utama RKSK. Oleh sebab itu RKSK berbesar hati untuk menghadiahkan baju vest ini kepada pihak JMG. Satu pengiktirafan yang besar daripada Kerajaan Negeri Melaka. Tahniah kepada ahli sahabat yang terpilih dan tahniah juga kepada pihak pengurusan Jazim yang berusaha gigih.


Majlis Diserikan Lagi Dengan Persembahan Nasyid Oleh Team Nasyid Irfan Seliaan Kelab Sahabat Jazim


Barisan Pegawai-Pegawai Dari Rumahku Syurgaku Jabatan Ketua Menteri Melaka (RKSK JKMM) Yang Hadir


Sebahagian Ahli Kelab Sahabat Jazim ( Lelaki ) Bergambar Kenangan Semasa Majlis Iftar Berlangsung


Wajah Keceriaan Terpancar Di Wajah Sebahagian Ahli Kelab Sahabat Yang Hadir

Ustaz Seri Jeelani Bersiap Sedia Untuk Menyarungkan Baju Vest Sambil Diperhatikan Ust Fadly & En Hafiz

Ustaz Seri Jeelani Sedang Menyarungkan Baju Vest RKSK Kepada Saudara Azri Md Yatim Yang Terpilih

Ustaz Fadly Sedang Disarungkan Baju Vest Oleh Ust Seri Jeelani Sambil Diperhatikan En Hafiz

Sementara menunggu azan berkumandang, Team Nasyid Irfan seliaan Kelab Sahabat Jazim telah menyembahkan persembahan istimewa dengan lagu-lagu nasyid, zikir dan qasidah. Persembahan ini telah menarik minat semua tetamu yang hadir. Tepat jam 7.11 malam, ustaz Azman telah melaungkan azan. Semua tetamu menjamu selera. Majlis berhenti rehat dan memberi laluan kepada semua yang hadir untuk menikmati juadah dan solat mahgrib.

Tepat jam 8.00 malam, majlis bersambung kembali dengan acara-acara penyampaian anugerah dan hadiah tahunan Jazim seperti Anugerah Fasilitator Terbaik, Anugerah Harapan dan Anugerah Khas Jazim. Sebanyak 15 Kategori telah disediakan. Majlis digamatkan lagi dengan slot cabutan bertuah. Sebanyak 15 cabutan disediakan. Majlis diakhiri dengan penyampaian cenderahati pihak Jazim kepada pihak RKSK JKMM.
Ustaz Fadly Menyampaikan Cenderahati Kepada Wakil Pengarah RKSK JKMM Sebagai Tanda Penghargaan

Sebelum majlis bersurai, semua tetamu mengambil peluang untuk bermaaf-maafan antara satu sama lain dan mengambil gambar kenang-kenangan. Secara keseluruhan majlis dapat berjalan dengan lancar dan meriah dengan gelak ketawa, gurau senda, dan tukar cerita ahli kelab semua. Penulis bagi pihak Pengurusan Jazim mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang hadir. Terharu rasanya apabila ada sahabat dari Selangor, Kuala Lumpur, Pahang dan Johor sanggup turun Melaka walaupun majlis ini diadakan selang satu hari menjelang Syawal. Tepat jam 9.00 malam majlis bersurai dan semua tetamu pulang dengan hati yang gembira.

InsyaAllah, jika ada umur yang panjang kita jumpa lagi tahun hadapan. Amin.
Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Dan Batin.

Tiada ulasan: